Digital utbetalning / Banköverföring

På Returpunkten Åby (Norrköping), Malmens Återvinningscentral i Linköping samt på Återvinningscentralen i Landskrona pågår nu ett test med ett nytt utbetalningssätt av pantpengen – via banköverföring.
Lösningen innebär att pantaren kan föra över pantpengarna till sitt bankkonto.
Mobilt BankID krävs.

Hur går det till?

  1. Panta genom att hälla i panten
  2. Välj Digital Utbetalning
  3. Håll upp mobilkameran mot QR-koden för att skanna av den
  4. Fortsätt utbetalningen i mobilen genom att följa instruktionerna där
    Via inloggning med Mobilt BankID väljer man sin bank och det konto man vill sätta in sina pengar på. Pengarna överförs inom en bankdag.

Om du inte hinner få upp mobilkameran i tid, skrivs en QR-kod ut på ett kvitto. Ta kvittot och genomför punkt 3-5 genom att skanna QR-koden på kvittot.

Vill du gå tillbaka till webbapplikationen för att se din panthistorik går du via din webbläsare till pantamera.nu/qr.
Så länge du inte rensar din webbhistorik i mobilen (eller använder inkognitoläge), finns ditt senaste val av bank- och bankkonto kvar och proceduren går ännu snabbare.

Vid fel- och/eller synpunkter på applikationen/utbetalningen kontakta Returpacks kundtjänst via e-post: kundtjanst@returpack.se eller telefon: 011-19 19 80.

 

Tillbaka