Pantamera logotyp, tillbaka till startsidan
Andra sökte efter:
Pantautomater i livsmedelsbutiker

Pantautomater

Om er livsmedelsbutik redan har en pantautomat behöver ni bara ansluta er till pantsystemet, genom att registrera er som kund hos oss. När vi tagit emot er anmälan tar vi fram den lösning som passar er butik bäst.

Om er livsmedelsbutik inte har en pantautomat finns det flera leverantörer och återförsäljare som ni kan vända er till. I samarbete med några av dem har vi tagit fram en vägledning för vilken typ av pantautomat som en butik bör utrustas med beroende på butikens pantvolym. Då förutsättningarna skiljer sig mycket mellan olika livsmedelsbutiker vad gäller ekonomi, yta, fördelning kundbesök, säsongsvariationer, personal och inriktning är det viktigt att ni vänder er till respektive leverantör för att diskutera vad som passar bäst för er butik. Vi har tagit fram en sammanställning över godkända pantautomater för att göra det lätt för dig att välja rätt automat. Det finns även en kravspecifikation över pantautomater där du kan se vilka krav som ställs för att en pantautomat ska vara godkänd.

Pantautomaten köps och ägs av er som livsmedelsbutik. Varje vecka läser automatleverantören av er pantautomat och vi får underlaget för kunna skapa er utbetalning. I kundportalen Mina Sidor kan du som inloggad kund följa hur hur det pantas i din butik och se dina pantutbetalningar.  I början på varje månad skickas en månadsrapport ut från Returpack. I den kan ni se statistiken kring det som pantas i er butik och få en överblick kring tidigare månadsutbetalningar.