Pantamera logotyp, tillbaka till startsidan
Andra sökte efter:
Banköverföring av pantpengar

Banköverföring av pantpengar

Nu finns en smidig och enkel tjänst för överföring av pantpengar till ditt bankkonto via Mobilt BankId i alla våra Pantmera Express-automater. Det enda du behöver göra är att ladda ned appen Min pant - och börja panta! Appen finns både i App Store och Google Play.

Gör så här:

  1. Ladda ned appen MinPant
  2. Skapa en profil och välj bank och konto du vill ha pantpengarna överförda till
  3. Panta i en Pantamera Express
  4. Välj ”Swish eller banköverföring” på skärmen
  5. Välj ”Skriv ut QR-kod för Swish eller banköverföring” på skärmen
  6. Skanna QR-koden på kvittot med appen Min Pant och följ instruktionerna i appen
  7. Pengarna finns på kontot en bankdag efter överföringen.

Frågor och svar om appen Min pant:

Hur funkar appen Min pant?

Med några knapptryckningar kan du enkelt sätta in dina pantpengar på ditt bankkonto eller utbetald i realtid via Swish. Men hur funkar det?

  1. Ladda ner vår app, MinPant - finns i App Store och på Google Play.
  2. Skapa en profil och välj bank och konto du vill ha pantpengarna överförda till.
  3. Panta i en Pantamera Express.
  4. Välj ”Swish eller Banköverföring” och bekräfta genom att klicka på ”Skriv ut QR-kod för Swish eller överföring till konto".
  5. Skanna QR-koden på kvittot och följ instruktionerna i appen.
  6. Pengarna finns på kontot en bankdag efter överföringen alternativt i relatid om du väljer Swish.
MinPant-appen fungerar med följande banker:
  • Danske Bank
  • SHB
  • ICA
  • Länsförsäkringar
  • Nordea
  • SEB
  • Skandia
  • Sparbankerna
  • Swedbank


För att kunna nyttja den funktionen behöver du ha Mobilt BankId installerat på telefonen.

Vilka uppgifter sparas i appen Min pant?

Vår betalningsförmedlare Payer hämtar och sparar uppgifter kopplat till dina bankkonton via en integration mot Tinks APIer. Kontonumret, vilket land ditt konto är registrerat i, namnet på dig som äger kontot, vilken valuta kontot är i samt namnet som kontot getts är data som sparas på Payers server.

Varför sparas uppgifter i appen Min pant?

Payer måste enlig lagen om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism spara uppgifter om alla transaktioner som Payer utför i minst fem år. Därför måste vi spara uppgifter om till vilket konto betalning gjorts samt till vem betalningen gjorts. Uppgifter om namn på konto sparar vi för att du som användare lättare ska kunna känna igen ditt konto när vi visar upp information för dig. Informationen sparas inte direkt i appen utan hämtas från Pantameras respektive Payers servrar.