Vill du ansluta dina produkter till det svenska pantsystemet? Du kan snabbt och enkelt registrera dina produkter hos oss. Vi har listat några saker som kan vara bra att känna till.
Vår ambition är att det ska vara enkelt att vara kund hos oss, därför har vi skapat Mina Sidor. Här samlar vi all den information som är relevant för dig.
För att få tillgång till Mina Sidor behöver du ha ett personligt Pantamera-konto. Detta skapar du enkelt med BankID. Saknar du BankID finns det även möjlighet att skapa ett konto med hjälp av epost och lösenord.
Koppla befintlig verksamhet till ditt Pantamera-konto
Om du tidigare loggat in i din kundwebb med ett användarnamn eller e-postadress, använder du den e-postadress som du sedan tidigare har registrerat hos oss så får du en länk för att koppla verksamheten till ditt nya konto.
Koppla ny verksamhet till ditt Pantamera-konto
Om du vill koppla ny verksamhet till ditt Pantamera-konto väljer du den verksamhetstyp du vill ansluta och följer instruktionerna.
På Mina Sidor kan du:
- Registrera nya artiklar
- Hantera befintliga artiklar
- Försäljningsrapportera. Du kan även justera försäljningsrapporter upp till ett år bakåt i tiden.
- Se fakturor
- Beställa pantetiketter
- Se statistik över återvinningen av dina artiklar
- Som Administratör har du även tillgång till att hantera företagets kontaktuppgifter och administrera användare av Mina Sidor
Avtal med Returpack
När du har skapat ett Pantamera-konto kan du koppla ihop det med din verksamhet. I samband med att du registrerar din verksamhet behöver du teckna ett avtal med Returpack, för avtalet krävs att ditt bolag är registrerad för F-skatt och moms i Sverige. För bolag utanför Sverige men inom EES räcker det med momsregistrering (VAT-nummer). Handläggningen tar ungefär tre veckor.