Din webbläsare är föråldrad.  Uppdatera din webbläsare för mer säkerhet, hastighet och den bästa upplevelsen på den här sajten.
Är det pant på den här?

Är det pant på den här?

Ladda ned vår app, eller kolla EAN-koden på webben, så kan du enkelt ta reda på om det är pant på burken eller flaskan.

Läs mer
Hjälp med panthanteringen?

Hjälp med panthanteringen?

Pantamera har tjänster efter era behov. Har du en verksamhet som vill samla in pant? Eller vill du ansluta produkter till pantsystemet?

Välkommen att kontakta oss!

Läs mer
Föreningspanta

Föreningspanta

Häll i din pant i Pantamera Express och skänk pantpengarna till din förening!

Läs mer
Pantresan 2024

Pantresan 2024

Anmäl din klass och ta del av gratis läromaterial som följer läroplanen.

Är pantstatistik något för dig?

Är pantstatistik något för dig?

Ta del av vår rikstäckande pantstatistik ända ner på kommunnivå.

Läs mer

Lämna föreningssäck på inlämningsställe

Som ideell idrottsförening kan ni som föreningskund välja att lämna in er pant i Pantameras föreningssäckar till inlämningsställen på flera orter i landet. Vi tillhandahåller etiketter och säckar som ni fyller med pant och lämnar in på ett av våra inlämningsställen. Pantamera hämtar era säckar och betalar ut en schablonersättning på 200 kr per säck. I säckarna kan ni även lägga burkar utan pant (upp till 60%) samt skadade burkar. Ni blir även valbara att skänka sitt pantbelopp till i våra Pantamera Express-automater. Perfekt både för er och era supportrar runt om i landet!

Det ni behöver tänka på är att:
  • Endast använda Pantameras gröna föreningssäckar.
  • Sortera burkar för sig och PET-flaskor för sig i olika säckar, bara fulla säckar får lämnas in. Burkarna och flaskorna måste vara tomma.
  • Märka varje säck med en säcketikett, denna ska fästas på förslutaren.
  • Endast lämna max 5 säckar per inlämningstillfälle.
  • Komma överens med butiken om dag för inlämning.
Föreninsgssäckar
Anslut föreningen som kund

Som föreningskund har du tillgång till kundportalen Mina sidor. Här kan du enkelt följa dina ärenden, se statistik över pantade förpackningar och utbetalade ersättningar. Här kan du även lägga till eller ta bort användare. Du gör också eventuella nya beställningar av säckar, etiketter och kärl via Mina sidor. Du skapar ditt konto och loggar in smidigt och säkert med hjälp av BankID. Saknar du BankID kan du även skapa konto och logga in med hjälp av e-postadress och lösenord.