Anmäl dig som kund

Du som har en butik med eller utan pantautomat ansluter dig enkelt till pantsystemet genom att fylla i och skicka in anmälningsblanketten. Som kund får du tillgång till vår kundwebb, där du enkelt kan följa hur mycket pant som betalats ut varje vecka i din butik. Det gör att du själv kan följa upp både kostnader, intäkter och volymer.
Fyll i kundanmälan via webben

Så går det till

Att vara kund hos oss är kostnadsfritt och innebär att ditt företag eller din organisation skickar in era burkar och PET-flaskor till vår anläggning. Vi ersätter er för panten och ...
Läs om vad det innebär att vara butikskund

Butiksavtal

För att en komprimerande pantautomat ska kunna anslutas/vara ansluten till pantsystemet från och med hösten 2017 behöver ett avtal skrivas mellan butiken/kedjan och Returpack. I av...
Läs mer om våra butiksavtal

Hanterings-
ersättning

Hanteringsersättningen är den ersättning per burk och flaska, utöver panten, som butiken får som kompensation för att de tar emot förpackningar som ingår i retursystemet. Principen...
Läs mer om Hanteringsersättning

Månadsrapport

Som kund till oss vill vi att du enkelt ska få koll på hur mycket som betalas ut från oss till dig för din hantering av panten. I början av varje månad får du därför en månadsrappo...
Läs mer om Månadsrapport

Vanliga frågor

Omkring 3 200 av våra kunder tar emot pant via pantautomat. Här hittar du svar på de vanligaste frågor för dig som är kund med pantautomat.
Läs mer om Vanliga frågor

Butik utan pantautomat

Om du har en butik, men inte någon pantautomat kan du ändå bli kund hos oss. Vi kallar det manuella kunder, och panten hämtas via det bryggeri eller den grossist som levererar din ...
Läs mer om Butik utan pantautomat